Založ si blog

Aj svetlo by sme mali odrážať. ..

Pred chvíľou som si v novinách prečítala, že dnes od štrnástej do osemnástej hodiny vykonávali policajti v Trenčianskom kraji kontrolu nemotorizovaných účastníkov cestnej premávky. Zameraná mala byť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, ale aj na používanie reflexných prvkov. Nuž, kontrola reflexných prvkov medzi štrnástou a osemnástou hodinou – čo ja viem, to je také policajné 🙂

V každom prípade, som presvedčená o opodstatnenosti používania reflexných prvkov chodcami a cyklistami. Ráno jazdím do práce ešte za tmy a neraz sa mi stalo, že som chodca, ktorý si v tmavom odeve sebavedome kráčal po ceste, zbadala naozaj na poslednú chvíľu. A to nehovorím o víkendových večeroch – vtedy sú mnohí z nich navyše pod vplyvom alkoholu a teda úplne nevyspytateľní.

Kedysi sme ako deti povinne absolvovali dopravnú výchovu na dopravnom ihrisku. Hravou formou nás tam naučili, ako sa na ceste správať. A to vtedy ani zďaleka nejazdilo toľko áut ako teraz. Teraz, samozrejme, na dopravné ihriská nie sú peniaze. Ako inak… No a tí, ktorí by s ich zriadením mohli finančne pomôcť, radšej sponzorujú stupídne súťaže krásy…

Neviem, možno by pomohla aj väčšia osveta prostredníctvom médií. Nie je to dôležitejšie ako biznis? Ako reklama? Veď chodci a cyklisti sú na ceste najzraniteľnejší. Treba ich naučiť, že chodiť potme v tmavom oblečení je životu nebezpečné. Že hoci oni vidia svetlá auta, vodič ich uvidí až na poslednú chvíľu… Že nemôžu vstupovať na priechod pre chodcov, kedy sa im zachce, pretože aj to môže byť nebezpečné… Že nemajú absolútnu prednosť… Že aj to auto, hoci vodič jazdí podľa predpisov, má nejakú brzdnú dráhu…

Ja jazdím disciplinovane a snažím sa predvídať. A pre istotu vždy počítam s tým, že mi, trebárs, môže spoza rohu vybehnúť na cestu dieťa. Napriek tomu ma vždy zamrazí, keď večer, či skoro ráno, zbadám chodca, alebo cyklistu v tmavom oblečení, bez akéhokoľvek reflexného prvku, naozaj na poslednú chvíľu…

Máme iné škvrny ! !!

13.07.2017

No, chvalabohu, že nám to už niektorí dotknutí výrobcovia vysvetlili. Lebo už som skutočne začínala mať pochybnosti 🙂 Určite ste v médiách zaregistrovali správu o analýze produktov, predovšetkým potravín, ktorú vypracovali odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické. Výsledok – z 21 testovaných produktov, ktoré sú pod rovnakou značkou predávané vo [...]

Doba umelá?

20.04.2016

Netuším, ako to vnímate vy, ale ja mám dojem, že v poslednom období sa nám dievčatá a ženy, jedna na druhú, akosi príliš podobajú… Poznávacie znamenie – čo najmenej prirodzenosti! Riasy umelé, pery s výplňami, prsia s výplňami, vlasy predĺžené, zahustené, nošteky zmenšené, obočia v tvare hokejky.. Vždy tip-top upravené.. Uf! To by som pri svojom [...]

„Poriadok“ v spravodajstve. .. Hurá? !

02.11.2012

Dnes som si prečítala, že nový šéf spravodajstva v televízii Markíza začal robiť zmeny. Konečne – povedala som si. Že by som sa opäť vrátila k sledovaniu správ? Nie, samozrejme, že žartujem 🙂 Keď som si ten článok prečítala, pochopila som, o čom to zas je. Nie, kvalitné mienkotvorné spravodajstvo nebude, to sa robia len „čistky“ v radoch zamestnancov. [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

tamara

Čisto subjektívny pohľad na rôzne záležitosti, ktoré sa nejakým spôsobom mihnú v mojom živote...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 51193x
Priemerná čítanosť článkov: 3200x

Autor blogu

Kategórie