Založ si blog

Mať TITUL pred menom skutočne znamená byť vzdelaný?

Moja mamina vždy vravievala, že „inteligencia sa vyštudovať nedá“. Keď som bola dieťa, nechápala som, čo tým vlastne chce povedať. Postupne, ako som dospievala, bola som presvedčená o tom, že sa „sakra“ mýli, pretože som študovala na prievidzskom gymnáziu, kde skutočne, až na pár výnimiek, vyučovali PÁNI PROFESORI. Nesmierne inteligentní, vzdelaní ľudia, ktorí si u nás – študentov – autoritu vybudovali úplne prirodzene – tým, čím boli (zjednodušene povedané).

Teraz som už dospelá a presne viem, čo moja mamina tou vetou chcela povedať…

Áno poznám vzdelaných ľudí, ktorých si nesmierne vážim, ku ktorým vzhliadam s obdivom, pretože viem, že sú skutočne múdri a inteligentní. Poznám však aj ľudí, ktorí nemajú vysokoškolský diplom, ale vedomosťami „strčia do vrecka“ mnohých z tých, ktorí ten diplom vlastnia.

Prekvapuje ma preto, že mnohé firmy pri výbere zamestnancov, hoci na pozície referentov, či obchodných reprezentantov, uprednostňujú vysokoškolsky vzdelaných ľudí. Chápem, že takto sa na konkurz prihlási menej ľudí, ale – nie je to na úkor kvality?

Dnes je totiž vzdelanie omnoho dostupnejšie ako kedysi. Myslím – dostupnejšie pre tých, čo majú dosť peňazí na to, aby si štúdium platili. A preto si dnes môžeme častejšie ako kedykoľvek predtým potriasť pravicou s pánmi magistrami, či inžiniermi – väčšinou sú to vyštudovaní sociálni pracovníci, andragogici, právnici, politológovia, marketingoví odborníci, manažéri a neviemnakohosomeštezabudla 🙂 Iste, genetiku, kvantovú fyziku, medicínu alebo matematiku sa rozhodnú študovať len tí, ktorí na to naozaj majú (mám na mysli mozgový potenciál).

Nadbytok takýchto vysokoškolsky vzdelaných ľudí je na jednej strane mince. Na tej druhej je zas nedostatok kvalitných remeselníkov (niet sa čo čudovať, keď aj z nich sú už magistri a inžinieri). Preto ma už ani neprekvapuje, že dobrý remeselník si za odvedenú prácu pýta aj poriadne zaplatiť (a čo dá práce dobrého remeselníka nájsť!).

Smutné však je, že práve tí, ktorých máme na základe získaného vzdelania aj považovať za vzdelaných, majú problém, hoci len gramaticky správne napísať text (v rodnom jazyku). O schopnosti dohovoriť sa v cudzom jazyku ani nehovorím. Mnohokrát majú medzery vo všeobecnom prehľade, ktorý majú už žiaci druhého stupňa základných škôl!!!

Možno trošku zovšeobecňujem, ale píšem len to, čo vidím a vnímam. Pred rokmi sme mohli byť hrdí na úroveň vzdelania slovenských odborníkov. Dnes je to už len – ako všade inde – len o peniazoch a dobrých známostiach. Na škodu nás všetkých.

Mnohí sa totiž vybrali tou ľahšou cestou – vyštudovať čo najjednoduchšie. Veď čo – história si pamätá len diplom. Najdôležitejšie je mať titul pred menom – potom už je všetko jedno.

Je mi však ľúto, že takto sú v „jednom vreci“ ľudia, ktorí ten titul pred menom majú zaslúžene spolu s tými, o ktorých som písala vyššie.

Možno by nebolo na škodu v tom našom vysokom školstve trošku poupratovať 🙂

Máme iné škvrny ! !!

13.07.2017

No, chvalabohu, že nám to už niektorí dotknutí výrobcovia vysvetlili. Lebo už som skutočne začínala mať pochybnosti 🙂 Určite ste v médiách zaregistrovali správu o analýze produktov, predovšetkým potravín, ktorú vypracovali odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické. Výsledok – z 21 testovaných produktov, ktoré sú pod rovnakou značkou predávané vo [...]

Doba umelá?

20.04.2016

Netuším, ako to vnímate vy, ale ja mám dojem, že v poslednom období sa nám dievčatá a ženy, jedna na druhú, akosi príliš podobajú… Poznávacie znamenie – čo najmenej prirodzenosti! Riasy umelé, pery s výplňami, prsia s výplňami, vlasy predĺžené, zahustené, nošteky zmenšené, obočia v tvare hokejky.. Vždy tip-top upravené.. Uf! To by som pri svojom [...]

Aj svetlo by sme mali odrážať. ..

24.10.2013

Pred chvíľou som si v novinách prečítala, že dnes od štrnástej do osemnástej hodiny vykonávali policajti v Trenčianskom kraji kontrolu nemotorizovaných účastníkov cestnej premávky. Zameraná mala byť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, ale aj na používanie reflexných prvkov. Nuž, kontrola reflexných prvkov medzi štrnástou a osemnástou hodinou – čo ja viem, [...]

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

tamara

Čisto subjektívny pohľad na rôzne záležitosti, ktoré sa nejakým spôsobom mihnú v mojom živote...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 51288x
Priemerná čítanosť článkov: 3206x

Autor blogu

Kategórie