Založ si blog

Čím viac možností na komunikáciu máme, tým menej kvalitne komunikujeme. . .

Máme mobily. Máme internet. A napriek tomu (alebo práve preto?) sa postupne vytráca čaro skutočnej komunikácie. Komunikácie, pri ktorej si hľadíme do očí, vzájomne vnímame mimiku a pri ktorej sa dokážeme dorozumieť aj bez slov…

Doľahlo to na mňa počas Vianoc, keď som dostala množstvo hromadných, neosobných sms. Väčšinou to boli stupídne básničky, na ktoré som ani nevedela adekvátne odpovedať. Prepáčte mi…

Jednoduchým príkladom umenia nekomunikácie sú dnešní teenageri (česť výnimkám). Všimla som si, že prostredníctvom sms a chatu nemajú problém hovoriť o čomkoľvek, keď však príde na komunikáciu zoči – voči,  zrazu nedokážu používať súvetia a majú problém s udržaním očného kontaktu 🙂  Obávam sa, že ak to pôjde takto ďalej, hovoriť budú už len „starí“. „Mladí“ budú chatovať, pričom budú, v tom lepšom prípade, ignorovať iba diakritiku 🙂

Dnes je tiež prirodzené, že každý člen rodiny je vlastníkom notebooku, tabletu, smartfónu…, a tak sa niektorí bavia tak, že si navzájom píšu. Čo na tom, že zdieľajú jednu domácnosť… Každý sa zavrie do svojej izby a píše… Tomu druhému, do vedľajšej izby, samozrejme.

Isteže som nezaspala v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Tiež by som už nedokázala fungovať bez mobilu a internetu. Bojím sa však toho, že postupne sa z nášho života vytratí krása rozhovoru z očí do očí. Že sa vytratia mimovoľné dotyky, ktoré zvyknú sprevádzať rozhovor… Že zabudneme, ako vyzerá zapýrená tvár človeka, ktorý bol rozhovorom privedený do rozpakov… Že sa staneme uprostred množstva facebookových priateľov osamelými…

Každý z nás má vo svojom okolí ľudí, ktorí sú mu bližší ako tí ostatní. Uvedomme si, že práve oni robia náš život ešte živším, zábavnejším, krajším. Stojí teda za to s nimi pokecať 🙂

Máme iné škvrny ! !!

13.07.2017

No, chvalabohu, že nám to už niektorí dotknutí výrobcovia vysvetlili. Lebo už som skutočne začínala mať pochybnosti 🙂 Určite ste v médiách zaregistrovali správu o analýze produktov, predovšetkým potravín, ktorú vypracovali odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické. Výsledok – z 21 testovaných produktov, ktoré sú pod rovnakou značkou predávané vo [...]

Doba umelá?

20.04.2016

Netuším, ako to vnímate vy, ale ja mám dojem, že v poslednom období sa nám dievčatá a ženy, jedna na druhú, akosi príliš podobajú… Poznávacie znamenie – čo najmenej prirodzenosti! Riasy umelé, pery s výplňami, prsia s výplňami, vlasy predĺžené, zahustené, nošteky zmenšené, obočia v tvare hokejky.. Vždy tip-top upravené.. Uf! To by som pri svojom [...]

Aj svetlo by sme mali odrážať. ..

24.10.2013

Pred chvíľou som si v novinách prečítala, že dnes od štrnástej do osemnástej hodiny vykonávali policajti v Trenčianskom kraji kontrolu nemotorizovaných účastníkov cestnej premávky. Zameraná mala byť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, ale aj na používanie reflexných prvkov. Nuž, kontrola reflexných prvkov medzi štrnástou a osemnástou hodinou – čo ja viem, [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

tamara

Čisto subjektívny pohľad na rôzne záležitosti, ktoré sa nejakým spôsobom mihnú v mojom živote...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 51327x
Priemerná čítanosť článkov: 3208x

Autor blogu

Kategórie