Založ si blog

Máme právo nevypovedať, lebo všetko, čo povieme, môže byť použité proti nám (alebo držme radšej hubu, aby sme na ňu nespadli). .

V tomto období viac ako po iné dni skloňujeme slovo demokracia. Prepáčte mi trúfalosť, ale po skúsenostiach, ktoré mám, mi to slovo už pripadá ako nadávka. Pľuvanec rovno do tváre. Za toto slovo sa schovávajú najčastejšie tí, ktorí jeho význam snáď ani nepoznajú. Kašlem na takú demokraciu, keď sa (trebárs cestou z práce) musím prizerať na mol opitému bezdomovcovi. Keď dôchodcovia, ktorí celý život pracovali, dostávajú dôchodok, z ktorého sa, ani pri najlepšej vôli, nedá slušne žiť. Keď deťom a mládeži chýba akákoľvek pokora. Keď učiteľ pre nich nie je žiadnou autoritou, naopak, pohŕdajú ním, pretože nepatrí k snobskej „vyššej vrstve“. A tak by som mohla pokračovať, ale načo? Pozitívom v tejto našej demokracii je to, že to aspoň môžem nahlas povedať. Alebo nie? Nuž, závisí to od toho, čo hovorím a kde – alebo – komu to hovorím a koho sa to týka..

Skúste povedať, napríklad v práci, otvorene svoj názor na pracovné podmienky alebo na šéfovo konanie. Predpokladám že sa na vás „demokraticky“ usmeje a poďakuje vám za úprimnosť. Viem, že sú aj normálni šéfovia, ktorí sú prístupní konštruktívnej debate. Často sú však ješitní a preto taký pokus o prejavenie vlastnej osobnej sily môže končiť aj výpoveďou. Samozrejme, trest je priamo úmerný počtu ľudí, ktorí boli svedkami tohto vášho počinu.

Aj policajti už majú na uniformách čísla pre prípad, že by ste ich potrebovali „identifikovať“. Skúste však policajta pri výkone jeho práce (napríklad, pri bežnej cestnej kontrole) upozorniť na nedostatky, prípadne mu poradiť 🙂 Skúšali ste už? Ako to dopadlo? Poďakoval vám?

Tiež si niekedy pripadám zbabelo a sú chvíle, keď si hryziem do jazyka, len aby som nepovedala niečo, čo by mi v konečnom dôsledku ublížilo. Čím som však staršia, tým viac si uvedomujem, že nemá zmysel hrýzť si do jazyka. Pretože ten najkrajší pocit je, keď sa pokojne, bez ohnutého chrbta, môžem pozrieť do zrkadla. Keď viem, že si ma vážia moji blízki. A už vôbec neriešim, čo si o mne myslia iní. To je taká moja „minidemokracia“ 🙂

Aj keď – nie vždy sa mi darí…

 

 

Máme iné škvrny ! !!

13.07.2017

No, chvalabohu, že nám to už niektorí dotknutí výrobcovia vysvetlili. Lebo už som skutočne začínala mať pochybnosti 🙂 Určite ste v médiách zaregistrovali správu o analýze produktov, predovšetkým potravín, ktorú vypracovali odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické. Výsledok – z 21 testovaných produktov, ktoré sú pod rovnakou značkou predávané vo [...]

Doba umelá?

20.04.2016

Netuším, ako to vnímate vy, ale ja mám dojem, že v poslednom období sa nám dievčatá a ženy, jedna na druhú, akosi príliš podobajú… Poznávacie znamenie – čo najmenej prirodzenosti! Riasy umelé, pery s výplňami, prsia s výplňami, vlasy predĺžené, zahustené, nošteky zmenšené, obočia v tvare hokejky.. Vždy tip-top upravené.. Uf! To by som pri svojom [...]

Aj svetlo by sme mali odrážať. ..

24.10.2013

Pred chvíľou som si v novinách prečítala, že dnes od štrnástej do osemnástej hodiny vykonávali policajti v Trenčianskom kraji kontrolu nemotorizovaných účastníkov cestnej premávky. Zameraná mala byť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, ale aj na používanie reflexných prvkov. Nuž, kontrola reflexných prvkov medzi štrnástou a osemnástou hodinou – čo ja viem, [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

tamara

Čisto subjektívny pohľad na rôzne záležitosti, ktoré sa nejakým spôsobom mihnú v mojom živote...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 51321x
Priemerná čítanosť článkov: 3208x

Autor blogu

Kategórie