Založ si blog

Diéta = móda? Nutnosť? Strašiak?

Tiež momentálne dodržiavate nejakú diétu? Aby ste sa zmestili do nohavíc spred troch rokov? Aby ste sa páčili partnerovi? Alebo aby ste vyzerali ako modelky v časopisoch?

Pozor, teraz nemám na mysli ľudí so skutočnou nadváhou, pre ktorých je zhodenie niekoľkých kilogramov nutnosťou, aby predišli zdravotným problémom. Teraz mám na mysli väčšinou dámy (chlapi tieto veci asi tak často neriešia), ktoré pod vplyvom médií a modeliek z reklám (ktoré sú až urážajúco krásne) strácajú reálny úsudok.

Vysvetlím.

Mám nieeeekoľko kamarátok a okrem jednej (jedinej!!!) z nich každá z času na čas fičí na nejakej diéte. Podotýkam však, že ani jedna z nich nie je obézna, alebo ak chcete, tučná. Len si zrazu, v nejakom životnom období (každý štvrťrok 🙂 ) uvedomia, že im buď trčí brucho, alebo majú veľký zadok, stehná, alebo čojaviemčoešte. Bohužiaľ, médiá si nás podmanili aj týmto spôsobom. Určili nám ideál krásy a či si to priznáme, alebo nie, každá z nás sa mu chce, aj keď len trošičku, priblížiť. Dobre, ja som dospelá, zrelá žena, ktorá sa už dokáže reálne zhodnotiť 🙂 Preto tieto veci pre mňa nie sú dôležité. Pre moje kamarátky je to tiež len neškodné „zašpásovanie si“ s diétou. Ale čo mladé, nezrelé, citovo nestále dievčatá? Tým, samozrejme, nechcem povedať, že všetky mladé dievčatá sú citovo nestále. Chvalabohu to tak nie je. Napriek tomu je ich však dosť a tlak médií a tým pádom aj okolia na ne dolieha. Preto pribúda stále viac anorektičiek, bulimičiek, ale aj závislých od drog. Každá si tie svoje komplexy rieši po svojom.

Lenže – to sa vážne časopisy predávajú lepšie, keď je na každom z nich na titulke upútavka na nejakú zázračnú diétu? Alebo sa len redaktorkám nechce pracovať na iných, možno náročnejších témach? Nechcem sa hrať na intelektuálku, ale myslím, že ženský časopis by mohol zaujať aj niečím iným. Nie sme všetky nastavené na to, aby naším jediným cieľom bolo stať sa „stepfordskými paničkami“.

Máme iné škvrny ! !!

13.07.2017

No, chvalabohu, že nám to už niektorí dotknutí výrobcovia vysvetlili. Lebo už som skutočne začínala mať pochybnosti 🙂 Určite ste v médiách zaregistrovali správu o analýze produktov, predovšetkým potravín, ktorú vypracovali odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické. Výsledok – z 21 testovaných produktov, ktoré sú pod rovnakou značkou predávané vo [...]

Doba umelá?

20.04.2016

Netuším, ako to vnímate vy, ale ja mám dojem, že v poslednom období sa nám dievčatá a ženy, jedna na druhú, akosi príliš podobajú… Poznávacie znamenie – čo najmenej prirodzenosti! Riasy umelé, pery s výplňami, prsia s výplňami, vlasy predĺžené, zahustené, nošteky zmenšené, obočia v tvare hokejky.. Vždy tip-top upravené.. Uf! To by som pri svojom [...]

Aj svetlo by sme mali odrážať. ..

24.10.2013

Pred chvíľou som si v novinách prečítala, že dnes od štrnástej do osemnástej hodiny vykonávali policajti v Trenčianskom kraji kontrolu nemotorizovaných účastníkov cestnej premávky. Zameraná mala byť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, ale aj na používanie reflexných prvkov. Nuž, kontrola reflexných prvkov medzi štrnástou a osemnástou hodinou – čo ja viem, [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

tamara

Čisto subjektívny pohľad na rôzne záležitosti, ktoré sa nejakým spôsobom mihnú v mojom živote...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 51320x
Priemerná čítanosť článkov: 3208x

Autor blogu

Kategórie