Založ si blog

Arogantnejší vyhráva? .. .

Dnes sú cesty „upchaté“ autami viac menej samozrejmosťou. Tiež som viac ako často súčasťou cestnej premávky a napriek tomu ma dokáže takmer každý deň na našich cestách niečo prekvapiť.

Príležitostných vodičov neriešim. Aj oni občas potrebujú prevetrať svojich garážovaných „tátošov“ 🙂 a tak ich, niekedy s úsmevom, rešpektujem.

Niečo iné riešim. Snažím sa, napríklad, pochopiť myslenie vodiča, ktorý ma predbehne v meste, tesne pred semaforom. Že je prvý na červenej? Hurá??? Nie, bohužiaľ, toto ja naozaj nechápem. Možno mi to niekto z vás vysvetlí. Alebo vodič, ktorý poriadne pridá plyn tesne pred odbočením. Samozrejme, vzápätí šliapne na brzdu, lebo veď – musí.. Nikdy som nebola najlepšia v matematike, ani vo fyzike – ale, zrejme stará škola – napriek tomu mi aj tieto predmety niečo dali. A snažím sa to využívať predovšetkým v bežnom živote. Teda, aj pri šoférovaní a verte mi, je to lepšie, ako typ jazdy „brzda, plyn“. Nuž, keby som bola spolujazdkyňou takého vodiča, zrejme by som mu ovracala interiér auta.

Véééľa, preveľa je takých vodičov.

No a taxikári, tak to je ešte o level vyššia kategória 🙂 Netvrdím, že všetci, ale akosi podvedome dávam väčší pozor, keď vidím v blízkosti môjho auta nejaký „taxík“. Pre istotu. Raz darmo – sú to šoféri z povolania, tak sú najlepší… V čom sú najlepší, to si domyslite.

Ďalšia kategória – silnejší vyhráva – to sú šoféri rôznych starých Liazok, Tatier a pod., ktoré len z vôle Božej držia pokope. „Dať prednosť na križovatke? No, čo si? Veď neubrzdím.“ Pred takýmito šoférmi sa mám tiež na pozore. Bežne sa mi totiž stáva, že mi vybehne z vedľajšej cesty a ešte na mňa čučí, že kam sa hrabem… A tak radšej, z pudu sebazáchovy, pribrzdím. Čo sa tejto kategórie týka, zaujímalo by ma aj to, akým zázračným spôsobom tieto autá prejdú STK. O emisnej kontrole ani nehovorím.

Ďalšia kategória – spiaci šoféri kamiónov. Tých, našťastie, poznám len zo správ, ale pre istotu, mám rešpekt. Majú to ťažké, chlapi, len by si mohli uvedomiť, že v každom aute, ktoré cestou stretnú, sedí minimálne jeden človek. A ten by sa určite chcel domov vrátiť živý a zdravý.

Mladí chlapci v silných autách (na ktoré si zrejme sami nezarobili, ale do toho ma nič nie je), to sú nebezpeční „maníci“. Tí v aute strácajú (ak vôbec nejaký majú) pud sebazáchovy a samozrejme, ohrozujú každého, koho cestou míňajú.

Inou kategóriou sú frajeri, ktorí si za volant sadnú pod vplyvom…, pretože tí nemajú žiadne zábrany. Tu si dovolím apelovať na policajtov. Alkohol kontrolujete bežne, ale drogy? Viete koľko mladých sa „posilní“ svojím spôsobom a sadne za volant? Veď vtedy sú z nich najlepší vodiči. Škoda len, že si to myslia len oni.

Áno, som žena a som blondínka 🙂 A aj keď mnohí práve tieto typy žien spájajú (naozaj nerozumiem, prečo) s neschopnosťou robiť čokoľvek, nieto ešte šoférovať, môžem čestne prehlásiť, že ja so šoférovaním problém nemám. Bez problémov tiež nacúvam do garáže, alebo zaparkujem medzi dve autá. Takže chlapi, neťukajte si na čelo, keď vidíte za volantom blondínku. Horšie je, keď za tým volantom sedí zakomplexovaný chlapík, ktorý sa aspoň vtedy, keď môže riadiť zbraň (ktorou auto bezpochyby je), cíti silný…

Vám, slušným vodičom, ďakujem za to, že ešte existujete 🙂

Máme iné škvrny ! !!

13.07.2017

No, chvalabohu, že nám to už niektorí dotknutí výrobcovia vysvetlili. Lebo už som skutočne začínala mať pochybnosti 🙂 Určite ste v médiách zaregistrovali správu o analýze produktov, predovšetkým potravín, ktorú vypracovali odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické. Výsledok – z 21 testovaných produktov, ktoré sú pod rovnakou značkou predávané vo [...]

Doba umelá?

20.04.2016

Netuším, ako to vnímate vy, ale ja mám dojem, že v poslednom období sa nám dievčatá a ženy, jedna na druhú, akosi príliš podobajú… Poznávacie znamenie – čo najmenej prirodzenosti! Riasy umelé, pery s výplňami, prsia s výplňami, vlasy predĺžené, zahustené, nošteky zmenšené, obočia v tvare hokejky.. Vždy tip-top upravené.. Uf! To by som pri svojom [...]

Aj svetlo by sme mali odrážať. ..

24.10.2013

Pred chvíľou som si v novinách prečítala, že dnes od štrnástej do osemnástej hodiny vykonávali policajti v Trenčianskom kraji kontrolu nemotorizovaných účastníkov cestnej premávky. Zameraná mala byť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, ale aj na používanie reflexných prvkov. Nuž, kontrola reflexných prvkov medzi štrnástou a osemnástou hodinou – čo ja viem, [...]

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

tamara

Čisto subjektívny pohľad na rôzne záležitosti, ktoré sa nejakým spôsobom mihnú v mojom živote...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 51263x
Priemerná čítanosť článkov: 3204x

Autor blogu

Kategórie